Хормон на растежа - начини за естественото му повишаване!

Предишната тема Следващата тема Go down

Хормон на растежа - начини за естественото му повишаване!

Писане  Admin on Пет Май 16, 2008 7:45 pm

Хормонът на разстежа-начини за естественото му повишаване.
--------------------------------------------------------------------------------

Растежният хормон (РХ),наричан още соматотропен хормон се отделя
от предният дял на хипофизната жлеза.По химична структура е полипептид.Този
хормон е от съществено значение за разстежа ни.Има многообразни ефекти в
човешкото тяло,някои от които се определят от възраста.В детска възраст е
отговорен за разстежа на костите на дължина.След като завърши разстежа РХ
продължава да присъства,но с намаляващи с напредването на възраста
функции.Широкия спектър на действие при възрастните включва ефекти върху
плазмените липопротеинови фракции,атеросклерозата,миокардния
контрактилитет(съкратимост на сърдечния мускул) и функция,костния метаболизъм
и ремоделиране,мускулната сила и физическия капацитет.Засилва имунната
система.Установено е ,че след 25-30 годишна възраст количеството му
намалява,като всяко десителетие денонощната му секреция намалява с около
15%.Ролята на РХ в културизма е огромна.Той води до намаление на подкожната и
висцералната мазнина.Увеличава масата на скелетната мускулатура.Повишава
енергийните нива на организма.Но той има и своите странични действия(при
условие,че е вкаран отвън).Води до развитие на инсулинова
резистентност(нечуствителност) на рецепторите, а у наследствено
предразположените хора и на захарен диабет.Свръхразвитие на щтитовидната
жлеза,главоболие,болка в мускулите и увеличаване на крайните части на
тялото(дланите,ходилата и долната челюст) и вътрешните органи.Важно: това са
странични действия проявяващи се след приемането на външен(най-често
синтетичен) РХ. Целта на тази статия е да разясни действието на РХ и как могат да
бъдат използвани анаболни ефекти чрез повишана на собствените нива на РХ по
натурален начин.

Малко физиология за разясняване на секрецията на РХ и неговото действие.: РХ е
хормон,чиято секреция е различна в продължение на 24 часа.Той има така
наречения пулсативен ефект.Денонощната секреция е изчислена на около 0,2-1,0
мг/24 часа при възрастен човек.Около 60-70% от това денонощно количество се
отделя в първите часове след лягане,като връзката между съня и РХ остава
неизяснена.Друг по-значим период за действието на хормона са ранните сутришни
часове.През деня РХ се отделя под влиянието на различни стимули,които ще бъдат
описани по-долувъв връзка с натуралното(естествено) повишаване на секрецията
му.Полуживотът на циркулиращия РХ при човек е 6-20 минути.Действието му не е
директно върху тъканите и клетките.Той изпълнява ролята на стимулиращ импулс
за производството на така наречените соматомедини (IRF-1 и IRF-2). IRF-1 са с
по-голямо значение.Под влиянието на РХ те се синтезират в черния дроб.

Редица стимули водят до повишаване нивото на РХ в организма.Във връзка с
културизма ще разгледаме няколко:

Установено е,че високия протеинов прием и по-специално някои от амино
киселините водят до увеличение на секрецията на РХ.Самостоятелното приемане
на L-arginin също може да бъде обвързано с повишението му,но главния недостатък е
в голямата доза на L-аргинина(25-30г),а оттам и високата цена.Доказано е,че
комбинацията от L-arginin,L-lizin и L-ornitin в по-малки дози води до 70% увеличение
на концентрацията на RH в сравнение с приемане на аминокиселините поотделно
или това, отделяно през нощта по време на сън.Съществното в случая е, че трябва
да се приемат на гладно, тъй като се конкурират с други съставки на храната и този
факт води до значително намаляване на ефективността им. Друга причина, която
изисква приема му на гладно, е , че високото ниво на кръвната захар води до
понижение нивото на RH.

Още един от важните стимули за отделянето на RH са физическите упражнения. Ше
могат да се конкурират по сила на стимула със съня. Редовните тренировки са в
състояние да повишават нивата на RH до компенсиращи дефицита му, свързан с
възрастта. Проведените изследвания показват, че най-голямо значение има
тежестта, с която се тренира. Най-ефективни са тежестите, при които се тренира с
60-80% от максималната тежест, която може да се вдигне. Това е и основната
причина в културизма да се тренира с тежести в този диапазон(8-12 повторения).
Определящ фактор за тренировката е и нейната продължителност. Тренировки,
които се извършват в диапазон от 45 до 70 минути, водят до увеличение на RH. С
надвишаване на посоченото време е свързана обратната реакция – количеството на
RH намалява. Оттук следва изводът, че тренировката с продължителност от около 1
час е най-добра по отношение повишение нивото на RH, а оттук и на мускулния
растеж.

Друг тип тренировка, водеща до отделяне на RH, е аеробната дейност.Аеробиката,
извършена на субмаксимални нива, е най-ефективна.Такъв тип тренировки са с
около 70% от максималната сърдечна честота за 20 минути и 60-65% за около 45
минути.

Глюкозата също е фактор, който създава подтискащ или стимулиращ ефект. Кой от
двата ефекта ще определи нивото на RH зависи от нивото на кръвната захар. При
високи нива на кръвната захар (вследствие употребата на въглехидрати – най-често
прости) нивото на RH намалява. Високото й ниво подтиска ефекта от
тренировката(с тежести или аеробика). По тази причина не се препоръчва
приемането на въглехидрати непосредствено преди или по време на
тренировка(плодови сокове, кока-кола и други, съдържащи захар).Същевременно в
културизма е препоръчително многократното хранене на малки порции. По този
начин е възможно през целия ден нивото на кръвната захар да не се повишава и
същевременно да се стимулира синтеза на RH.

Други стимули са стресовите хормони, отделяни по време на тренировка.. Главните
са – адреналин, норадреналин и кортизол.Физическото натоварване води до
положителен стрес, който от своя страна води до отделяне на RH.

Това, накратко описани, са стимулите, повишаващи нивата на RH.

Целта в културизма е да се държи високо нивото на RH, за да може да оказва в
по-голяма степен специфичното си действие.
avatar
Admin
Admin
Admin

Брой мнения : 17
Registration date : 14.05.2008

Вижте профила на потребителя http://suplements.forumandco.com

Върнете се в началото Go down

Предишната тема Следващата тема Върнете се в началото


 
Permissions in this forum:
Не Можете да отговаряте на темите